Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy to tylko moja O3 jest taka oszczędna?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Ja średnie od początku mam cały czas ok 6-6.1.... Raz mi sie średnie skasowalo po 100 godzinach, poszło od nowa ale spalanie nadal podobne, jestem mega zadowolony, przesiadka z o2 tour na gazie nie taka straszna

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez greg505
      Mimo to bede dalej wylaczal ten system, zbyt czeste gaszenie/odpalanie nie jest chyba zbyt dobre...
      Do tego zostało stworzone więc bez przesady, a 7 litrów różnicy to już trochę jest.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez ryjeks
        Zamieszczone przez greg505
        Mimo to bede dalej wylaczal ten system, zbyt czeste gaszenie/odpalanie nie jest chyba zbyt dobre...
        Do tego zostało stworzone więc bez przesady, a 7 litrów różnicy to już trochę jest.
        Te wartosci "spalania od uruchomienia" nie sa zbyt miarodajne, dzien w dzien jezdze ta sama droga praca/dom i mi pokazuje od 14-17l/100km, a srednie z baku nie przekracza 12l
        Black magic

        Komentarz


        • #29
          Wyjeździj cały bak z SS i cały bak bez SS i będziesz miał wiarygodny wynik, o ile sposób jazdy i "teren" będą zbliżone.

          Z ciekawości napisz nam wyniki

          Komentarz


          • #30
            ryjeks, teoretycznie da sie zrobic, ale po mojej jezdzie, zostawianie pelnej kontroli wylaczania silnika bezmyslnej elektronice, nie odbilo by sie dobrze na kondycji turbiny :wink:
            Black magic

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez greg505
              ale po mojej jezdzie, zostawianie pelnej kontroli wylaczania silnika bezmyslnej elektronice, nie odbilo by sie dobrze na kondycji turbiny
              Sugerujesz, że idioci to projektowali i nie przewidzieli tego i będzie kaboom po jednym baku ? Nie daj się zwariować :wink:

              Rób test i wklejaj wyniki

              Komentarz


              • #32
                Kaboom będzie i to na pewno ale nie po jednym baku. 120-150 tyś i będzie się wszystko co związane z SS sypać. Większych przebiegów nie zrobi raczej nikt na gwarancji a jeśli już to znaczy, że większość w trasie.

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez doobo
                  Ja średnie od początku mam cały czas ok 6-6.1.... Raz mi sie średnie skasowalo po 100 godzinach, poszło od nowa ale spalanie nadal podobne, jestem mega zadowolony, przesiadka z o2 tour na gazie nie taka straszna
                  Oooo, wspomniałeś temat, który i mi się przydarzył. Bez mojej ingerencji też sam się wyzerował licznik długookresowy .
                  Co do spalania, to średnią i całą historię mam w linku w podpisie na Motostat. Ogólnie jestem zadowolony .
                  W ostatni długi weekend byłem z rodzinką nad polskim morzem, także miałem okazję zrobić dłuższą trasę (400km x 2). Podróż krajówkami, eskami oraz mniej ważnymi drogami z tragicznym niedzielnym powrotem w korkach (odcinek 43km od Karwii do początku obwodnicy Trójmiasta toczyliśmy się 2 godziny; później kolejne stanie przy okazji wypadku w Cedrach już na siódemce ). Tankowałem w drodze powrotnej po zrobieniu około 600km i spalanie z takiej drogi wyszło mi 6,08 l/100km. Jechaliśmy w dwa samochody z max prędkością tak do 130, chwilami 140.
                  Pzdr
                  Pzdr, Fredy
                  Silnik w mojej O3 smaruje olej

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Ceed1
                    Kaboom będzie i to na pewno ale nie po jednym baku. 120-150 tyś i będzie się wszystko co związane z SS sypać. Większych przebiegów nie zrobi raczej nikt na gwarancji a jeśli już to znaczy, że większość w trasie.
                    jakos tez nie ufam ss. Wsadzaja go do auta bo tak musza. Ale to niemal pewne ze nie dziala to dobrze dla auta jak jest non stop gaszone i zapalane. Wole wyzsze spalanie jakby tylko mozna to usunac na stale. Co prawda to juz moj nawyk po odpaleniu auta lecz czasem sie zamysle

                    Komentarz


                    • #35
                      Kto bogatym zabroni :wink:

                      Nawet jeśli, to od tego jest 4 letnia gwarancja.
                      A potem zazwyczaj auta będą sprzedawane.

                      Przykładowo przy różnicy 10zł na 100 km z SS po 100 kkm robi się 10000 zł różnicy.

                      W sumie sporo na ewentualną! wymianę turbiny czy innego osprzętu z powodu SS

                      Komentarz


                      • #36
                        Nie ma takich oszczędności. Wiele razy dziennikarze robili właśnie takie testy. Oszczędność na 100 km to jakieś 0,4-0,7 litra. Czyli 2-4 zł. a nie 10. A to kilka razy więcej. Druga rzecz więcej osób nie sprzeda swojego samochodu po 4 latach niż sprzeda tak więc nie podpierałbym się tu raczej gwarancją. No i nie wszyscy mają 4 lata gwarancji. Więc po 2 latach w razie czego będą bulić z własnej kieszeni albo żreć się ze Skodą.

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Nie ma takich oszczędności. Wiele razy dziennikarze robili właśnie takie testy. Oszczędność na 100 km to jakieś 0,4-0,7 litra.
                          Dlatego może niech kol. greg zrobi test i nam powie jak wyjdzie u niego.
                          Bo zdaje się pisał, o większych wartościach.
                          Miarodajne będzie wyjeżdżenie całego baku w podobnych warunkach.
                          Sam jestem ciekaw.

                          Wiadomo, że na trasie będą ułamki, ale stricte w mieście i korkach różnice mogą zadziwić podejrzewam.

                          Co do reszty nie można generalizować, bo każdy ma inne podejście i czasem warto się zastanowić i oszacować co i jak.

                          Różne są sytuacje, przykładowo w 4 roku auto zostanie rozbite, ukradzione, sprzedane itd.
                          I dla kogo to "oszczędzanie" samochodu ?!

                          To tak jak z wymianą oleju, jedni wymieniają co 10 kkm, a inni jak książka co 30 kkm.
                          Jedni i drudzy szczęśliwi. Pierwsi bo mają świeży olej, drudzy mają $$ w kieszeni :wink:

                          [ Dodano: Sro 25 Cze, 14 19:37 ]
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          No i nie wszyscy mają 4 lata gwarancji.
                          Na taki luksus to już tylko najbogatszych stać :szeroki_usmiech
                          W erze aut z plasteliny i elektroniki jak w statku kosmicznym :wink:

                          Komentarz


                          • #38
                            Dzis zrobilem rowne 25km po miescie, w popoludniowych godzinach szczytu.
                            Przypomnialem sobie o SS i go nie wylaczalem
                            Wyszlo 13.3l na setke, bez SS bylo by na pewno wiecej.
                            Black magic

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez ryjeks
                              ...
                              Wiadomo, że na trasie będą ułamki, ale stricte w mieście i korkach różnice mogą zadziwić podejrzewam.
                              pod warunkiem, że kręcisz się po mieście autem z rozgrzanym silnikiem i najlepiej przy umiarkowanej pogodzie, tak aby klima nie musiała ostro pracować.

                              Jak się mieszka w mieście to pierwsze ~8km to w ogóle SS nie powinien się włączyć, bo olej nie ma 90C, a to właśnie tutaj jest największe spalanie.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz


                              • #40
                                W 1.8, olej ma 90stopni juz po ok 3-4km (w temperaturach ok15 stopni na zewnatrz), oczywiscie podczas "jazdy typowo miejskiej"
                                Black magic

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez greg505
                                  W 1.8, olej ma 90stopni juz po ok 3-4km (w temperaturach ok15 stopni na zewnatrz), oczywiscie podczas "jazdy typowo miejskiej"
                                  to albo 1.8 TSI w O3 się szybciej rozgrzewa niż 1.8TSI w O2 (w co wątpię, bo silniki mają coraz lepszą sprawność) albo piszesz o temp. płynu.

                                  PS Od 3,5 roku jeżdżę do i z pracy 4km.
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    A mi zaczęł ostatnio więcej palić... i nie wiem czy to dlatego, że przstałem sie turlać (podświadomie) czy jest jakaś inna przyczyna...

                                    Pierwszy wyjazd na weekend majowy spalanie z wyjazdu ~ 6,0 (3 osoby dużo bagażu) prędkości 120 - 130, klima

                                    Drugi wyjazd na weekend czerwcowy spalanie z wyjazdu ~ 7,0 (+1) (4 osoby dużo bagażu) prędkości 130 - 140, klima

                                    wiem, że to nie jest duża różnica... ale ciężko mi w trasie zbliżyć się do 6,0... może samochód naturalnie spowszedniał... i przestałem się spinać, a może rzeczywiście większe obciążenia + prędkość dały taki wynik...

                                    Z komputera mam w zasadzie cały czas 6,5 - 6,8 - tylko w motostat mam wrażenie w zależności od dystrybutorów pojawiają się różnice 0,3 - nawet do 0,7(!!)
                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Moze byc kwestia dodatkowego bagazu, jak jezdze z Narzeczona to jadac od samochodu do samochodu i wyprzedzajac co sie da, ale w granicach rozsadku to spalanie mam 6, 6 z małym hakiem.
                                      Jak jezdze na turniej i biore 4 znajomych to juz bardziej 7+.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez ryjeks
                                        W erze aut z plasteliny i elektroniki jak w statku kosmicznym :wink:
                                        Hehe, zdziwiłbyś się, jakbyś zobaczył jaką elektronikę pakuje się w kosmos - tam są potrzebne rozwiązania pewne, a to z naszego punktu widzenia oznacza dość często elektronikę mocno przeterminowaną, ale za to niezawodną :lol:

                                        A co to spalania 1.8 TSI to mi już jak najbardziej wystarcza, że pali mniej niż moja wcześniejsza 1.4 CAXA :twisted: A i to mimo, że często w trasie nogę mam dość ciężką. W mieście spalanie podobne, start-stop wyłączam zawsze na dzień dobry.
                                        Pozdro

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Prim
                                          Pierwszy wyjazd na weekend majowy spalanie z wyjazdu ~ 6,0 (3 osoby dużo bagażu) prędkości 120 - 130, klima

                                          Drugi wyjazd na weekend czerwcowy spalanie z wyjazdu ~ 7,0 (+1) (4 osoby dużo bagażu) prędkości 130 - 140, klima

                                          wiem, że to nie jest duża różnica... ale ciężko mi w trasie zbliżyć się do 6,0... może samochód naturalnie spowszedniał... i przestałem się spinać, a może rzeczywiście większe obciążenia + prędkość dały taki wynik...

                                          Z komputera mam w zasadzie cały czas 6,5 - 6,8 - tylko w motostat mam wrażenie w zależności od dystrybutorów pojawiają się różnice 0,3 - nawet do 0,7(!!)
                                          Zarówno obciążenie, jak i prędkość mają duże znaczenie. Samemu w mieście spokojnie schodzę do 6,5-7L/100km, a gdy z żoną, córką, wózkiem i jeszcze jakiś grat, to ciężko mi zejść poniżej 8 - oczywiście mowa o w miarę pustych skrzyżowaniach i dłuższych przejazdach w mieście. Bo co innego krótkie odcinki start-2km-żłobek-2km-sklep-3km-basen... to i tak niecałe 9,5L/100km uważam za sukces (tankowanie z 13.06.2013 w motostat).

                                          Różnica w prędkości też podbija spalanie - sprawdzałem na mniej więcej równych odcinkach na autostradzie, to między 140 a 130km/h na tempomacie chwilowe spalanie różniło się minimum o 0,5L/100km.

                                          A różnica między komputerem a dystrybutorem wynika głównie z różnorodności jazdy - im stabilniejsza prędkość i dłuższa trasa i np. ciągle autostrada ze stałą prędkością lub trasa, to różnice nie będą duże, ale wystarczy trochę poprzyspieszać, pohamować, a już wogóle jak się auto często odpala i gasi to różnica z 0-0,3L potrafi skoczyć nawet do 1-1,5L.

                                          Dodatkowo ekonomiczną jazdę naprawdę mocno się odczuwa zarówno przy dystrubutorze, jak i na wskazaniach komputera. Odpowiednio wczesne puszczenie pedału gazu pięknie zbija średnie spalanie - tu jestem pod wrażeniem jak daleko moja O3 1.4TSI DSG się kula bez większej zmiany prędkości. Po przeciwnej stronie - chwilowe depnięcie w celu wyprzedzenia wywala w pi<pip> zyski z ostatnich turlań.

                                          A nawiązując do tematu - nie wiem czy moje ostatnie wyniki z motostatu (tankowania 19 i 22.06.2014) można uznać za oszczędne, ale ja naprawdę jestem zadowolony:
                                          trasa Gdańsk->Wrocław - komputer 5,7L/100km, dystrybutor 5,85, przy prędkości średniej 56km/h
                                          trasa powrotna Wrocław->Gdańsk - komputer 5,3, dystrybutor 5,45, prędkość 57km/h
                                          Styl jazdy spokojny - 10km/h licznikowo powyżej ograniczeń, ale nie dziadkowy i panikliwy czyt. 40km/h przed fotoradarem na ograniczeniu do 50, jak robią co niektórzy zapitalający kilkadziesiąt km/h powyżej ograniczenia. W powrotnej drodze wartość niższa mimo napotkanych procesji Bożego Ciała, bo zacząłem lepiej ogarniać auto (mam dopiero ok. 3tys.km przejechane).
                                          Gdybym wysadził żonę i córkę z bagażem z auta i wyłączył klimę, to da się bez problemu zejść do wartości katalogowej 4,7L/100km, bo nieraz widziałem średnie 4,9L/100km na komputerze - no ale to już by było walczenie o dziesiąte czy setne na siłę, a nie chodzi o to by się męczyć jeżdżąc jazdą, lecz by czerpać z niej przyjemność

                                          A jeszcze taka jedna kwestia Prim - zauważyłem na motostat, że z akcesoriów doszedł Ci bagażnik dachowy - weź to też pod uwagę w spalaniu - nie wiem czy po zakupie go od razu założyłeś, ale na pewno od tego czasu spalanie Ci podskoczyło, więc kto wie
                                          Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                          Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Qgar, jest dużo prawdy w tym co piszesz

                                            To prawda ale z bagażnikiem wytrzymałem 7 dni (słownie - tydzień) - łeb urywa

                                            Muszę jeszcze box ogarnąć i aż się boje efektu belki + box - 1256273 dB + 12,5 l/100 km

                                            [ Dodano: Pią 27 Cze, 14 14:50 ]
                                            ps. widze po Twoim motostacie, że delikatni mniej mam na "trasach autostradowych" - ale Twoje jeszcze świeżynka... na dotarciu

                                            (no i z DSG :P )
                                            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                            VW Jetta 1.2 TSI

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              Zamieszczone przez greg505
                                              W 1.8, olej ma 90stopni juz po ok 3-4km (w temperaturach ok15 stopni na zewnatrz), oczywiscie podczas "jazdy typowo miejskiej"
                                              to albo 1.8 TSI w O3 się szybciej rozgrzewa niż 1.8TSI w O2 (w co wątpię, bo silniki mają coraz lepszą sprawność) albo piszesz o temp. płynu.

                                              PS Od 3,5 roku jeżdżę do i z pracy 4km.
                                              Pisalem o temperaturze oleju, w jakims innym watku ktos juz pisal ze 1.8 w o3 duzo szybciej sie rozgrzewa, zarowno plyn chlodniczy jak i sam olej.

                                              Nie wiem czym dla ciebie jest jazda miejska, a o takiej wlasnie pisalem w swoim przykladzie.
                                              Przyklad z dnia dzisiejszego temp zewnetrzna 25stopni, auto po 7h postoju, wiec start na "zimno":
                                              - temperatura plynu chlodniczego osiagnela 90stopni po 200m
                                              - temperatura oleju, 9x stopni po ok 1km
                                              - spalanie na dystansie tego kilometra 40.9l/100km
                                              - srednia predkosc 5km/h

                                              Dla mnie jazda typowo miejska, to korki i srednie predkosci nie przekraczajace 15km/h.

                                              [ Dodano: Pią 27 Cze, 14 17:48 ]
                                              Qgar, tak z ciekawosci, przy jakich srednich predkosciach osiagasz te 6.5l w miescie?
                                              Black magic

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez Prim
                                                ps. widze po Twoim motostacie, że delikatni mniej mam na "trasach autostradowych" - ale Twoje jeszcze świeżynka... na dotarciu

                                                (no i z DSG )
                                                A średnich prędkości nie spisujesz? Bo to też kwestia prędkości na autostradzie. Jak dotąd to ja w zasadzie 90% na tempomacie 140km/h, a jak wspomniałem wcześniej np. przy 130km/h to już z 0,5l/100km mniej.
                                                A DSG mam nadzieję, że tu się pozytywnie sprawdzi przy 140km/h mam 2500RPM.

                                                Zamieszczone przez greg505
                                                Qgar, tak z ciekawosci, przy jakich srednich predkosciach osiagasz te 6.5l w miescie?
                                                Ta wartość to z kilku dojazdów do pracy - 12km w ok. 20 minut, czyli ok. 36km/h.
                                                Wartości z komputera nie mogę teraz podać, bo jeżdżę jeszcze A3 do pracy dopóki nie wystawię do sprzedaży i nie sprzedam.
                                                Spory kawałek tego odcinka to dwujezdniówki z ograniczeniem do 70km/h, co ma niemały wpływ na obniżenie wartości. Z drugiej strony kilka skrzyżowań z wężykiem aut podbija wartość do góry mimo SS.

                                                [edit 2014-07-01]Dziś akurat jechałem do pracy O3. Start z hali garażowej, odległość 11km, czas przejazdu 19 minut, średnia prędkość 34km/h, średnie spalanie 6.1L/100km - dane wg komputera. Przy czym zmarudziłem z minutę po odpaleniu auta, bo spisywałem licznik i włączałem BT w telefonie, inaczej by było 6.0L/100km. Po drodze zatrzymałem się 9 razy z czego SS pozwoliłem się załączyć 6 razy.
                                                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez greg505
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  Zamieszczone przez greg505
                                                  W 1.8, olej ma 90stopni juz po ok 3-4km (w temperaturach ok15 stopni na zewnatrz), oczywiscie podczas "jazdy typowo miejskiej"
                                                  to albo 1.8 TSI w O3 się szybciej rozgrzewa niż 1.8TSI w O2 (w co wątpię, bo silniki mają coraz lepszą sprawność) albo piszesz o temp. płynu.

                                                  PS Od 3,5 roku jeżdżę do i z pracy 4km.
                                                  Pisalem o temperaturze oleju, w jakims innym watku ktos juz pisal ze 1.8 w o3 duzo szybciej sie rozgrzewa, zarowno plyn chlodniczy jak i sam olej.

                                                  Nie wiem czym dla ciebie jest jazda miejska, a o takiej wlasnie pisalem w swoim przykladzie.
                                                  Przyklad z dnia dzisiejszego temp zewnetrzna 25stopni, auto po 7h postoju, wiec start na "zimno":
                                                  - temperatura plynu chlodniczego osiagnela 90stopni po 200m
                                                  - temperatura oleju, 9x stopni po ok 1km
                                                  - spalanie na dystansie tego kilometra 40.9l/100km
                                                  - srednia predkosc 5km/h
                                                  Dla mnie jazda typowo miejska, to korki i srednie predkosci nie przekraczajace 15km/h.
                                                  nie no jasne jak będziesz stał w miejscu to się nagrzeje do 90C bez przejechania nawet metra.
                                                  Z dzisiaj, po 4km miałem 60C olej przy średniej prędkości ~20km/h (po staniu w nocy pod chmurką). Spalanie mam znacznie niższe po tym 1km, po 4km miałem 11l/100km.
                                                  Na autostradzie (mam blisko do AOW) rozgrzewanie oleju do 90 to nawet więcej niż 10km.
                                                  Pamiętam, iż jak zimą skrobałem szyby przez 10min to po 4km miałem już w pełni nagrzany olej (może wcześniej)

                                                  PS Tak czy siak, jak dla mnie SS nie jest za bardzo przydatny.
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez Qgar
                                                    zastanawiam się nad LA jako dodatkowym systemem bezpieczeństwa zapobiegającym niekontrolowanemu przekraczaniu linii, a 1700PLN to już sporo do wydania na inną rzecz w aucie, jeśli LA również w tym przypadku to niewypał.
                                                    Ja to mam i jest OK - chociaż brakuje mi mocniejszej ingerencji PLUS głosowego ostrzeżenia, jak przekraczam linię - np. Mazda6 to ma

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X